Wednesday, October 12, 2005

Prachtige herfstdag!

Vandaag weer zo'n geweldige herfstdag! Wat bof ik toch. Liever dit dan een snikhete zomer. Maar ik heb er schandelijk weinig van genoten. Vanochtend een halve dag gewerkt bij de Luchtverkeersleiding. Op de terugweg om 11 uur notabene toch in de file!
's Middags bij Robin's school langs voor een intakegesprek en daarna gestudeerd. Ik doe een cursus bij de Open Universiteit: XML en Webservices. Vandaag me met XSLT bezig gehouden. Het viel me op dat het onderwerp niet erg diepgaand behandeld werd. Maar ik ben al lang blij, want het tentamen is 8 november en er is nog een hoop stof te verwerken.
Johan is ook met de cursus bezig en vindt het moeilijk te verteren dat ik redelijk makkelijk door de stof heen glij, terwijl het hem erg veel moeite kost om grip te krijgen op weer een nieuw onderwerp. Maar de vergelijking tussen ons gaat mank, want ik ben eigenlijk al 2 jaar bezig om XML onder de knie te krijgen. Ik heb al die inleidingen in die verschillende technieken dus al 1 of meerdere keren gehad.
's Avonds waren de kinderen moe en geprikkeld van de lange crechedag. Kuno weigerde te eten omdat we zijn speelgoed weggelegd hadden voor het eten. Robin vond niks lekker en kreeg opeens weer pijn in al haar pijntjes van het vallen op de creche. Ik heb geen eindeloze tolerantie voor geween. Ik word daar snel gestresst van. Voor iedereen vermoeiend. Maar het naar bed brengen was weer gezellig.
Nu nog fietsen. Bluhh. Weer een uur op die klotefiets. Hoop dat er wat leuks op tv is.

No comments: