Friday, November 18, 2005

Hehe..

Zo, dit is de eerste dag in lange tijd dat ik een beetje tijd over heb. Dat ik rustig kan bedenken; Wat zal ik nu gaan doen? In plaats van gewoon maar de hele dag hard achter van alles aanrennen.
Robin is op school. Haar eerste week heeft ze goed doorstaan, lijkt het. Ze wordt wel moe van school, maar niet supermoe, en niet gestresst. De meester zei gisteren dat ze het vraagt als ze iets niet weet, en dat ze goed mee doet. Dus dan komt ze er wel. De volgende stap is, denk ik, dat ze de andere kindjes in de klas wat beter leert kennen en zich daarbij wat meer thuis voelt. Dat lijkt me prettig voor haar.
Het is voor ouders trouwens ook wel wennen, dat schoolproces. Ten eerste de tijden. Ik ben erg bang om te laat te zijn, dus ik sta daar telkens veel te vroeg op dat schoolplein. Ten tweede het sociale ouder-gedoe. Ik ken het al wel een beetje van de creche, maar dat valt in het niet bij de school. Alsof we nu pas echt in Oog in Al komen wonen. Gelukkig ken ik wel al een aantal ouders van kindjes in Robin's klas uit andere contexten, dus dat is ook voor de mamma wel prettig.
Kuno is op de creche. Was weer boos bij het afscheid, maar dat schijnt altijd maar kort te duren. Hij wordt een wat steviger mannetje. Loopt beter, en bijt van zich af als iemand wat van hem af pakt. Hij kan ook heel goed 'boos kijken'. Dat doen we ook wel als grapje aan tafel. Kuno, kan je boos kijken? Hij vindt het wel moeilijk om die gelaatsuitdrukking te vinden, maar hij doet het uiteindelijk wel, en daar moeten we dan allemaal heel hard om lachen.
Goed, ga nog maar wat boodschapjes doen op dit betrekkelijke tralala-dagje.

No comments: