Tuesday, December 27, 2005

Kerst

Kerst zit er weer op. Het was gezellig. We hebben het in Weert gevierd met mijn ouders en mijn broer en zijn familie. Het was redelijk relaxed, voor zover dat zo is in een kinderheksenketel die gemanaged moet worden. Die eenmaal in bed op eerste kerstdag, hebben we een aangenaam kerstdiner genuttigd. Ik had sushi gemaakt als voorafje. Een hoop werk toch altijd weer voor die kleine blokjes. Maar ze waren erg lekker. Ik heb ook een kerst-column voorgedragen, gedeeltelijk gebaseerd op mijn eerdere blog-entry: God is liefde? Ik vond het leuk om te doen, maar was wel erg nerveus bij het voorlezen. Dat was een beetje jammer, maar goed. Mijn vader hield nog een lieve speech om mijn moeder te huldigen als spil van de familie, wat ze ook erg verdiend.
Tweede kerstdag lunch gehad met de grote familie van mijn moeder bij Anna en Marc-Jan. Oma was er ook. Was fijn om haar te zien. Kuno was moe en misschien nog niet helemaal lekker, in ieder geval mocht ik hem nauwelijk loslaten. Maar hij had wel een contactmoment met oma. Misschien omdat ze allebei rustige eilanden in het geroes waren. Hij zat erg naar haar te kijken, en zij keek met anderhalf oog liefdevol terug. Toen hij even later had bedacht dat het wel leuk zou zijn om met een bordje lasagna te gaan sjouwen, had oma dat onmiddelijk door en probeerde alarm te slaan bij mij.
Verder is het altijd zo druk en roezig met de hele family, en dan nog 2 kindjes die aan me geplakt zaten, dat ik niet met veel mensen heb kunnen praten en dat voelt altijd wat frustrerend. We zijn vroeg weggegaan, Kuno was erg moe. Maar de hele terugweg (door file 2,5 uur) heeft hij geen oog dichtgedaan. Hij zat weer een beetje te brallen achterin en heeft zijn gehele Friese Vlag Breaker (het tussendoortje dat altijd tussendoor kan) over zijn t-shirt uitgeknepen en het vervolgens tevreden in zijn haar gesmeerd.

No comments: