Tuesday, December 06, 2005

Sinterklaas

Gisteren Sinterklaas gevierd met T en W en de moeder van J. De enorme berg kado's was in 3 kwartier uitgepakt. R raasde als een storm door de pakjes, uitdelend en uitpakkend. K stiefelde erdoorheen met straalogen, knabbelend op een chocolade K, af en toe eens hiermee spelend, dan weer daarmee. Ook af en toe bracht hij ook braaf kadootjes rond, die ik hem toestopte. Ik had borstplaat gemaakt en bisschopswijn. De kinderen hadden vooraf gegeten en werden snel na het kadootjesfestijn in bed gestopt. R moet tenslotte weer naar school vandaag en Ktje was ook nogal op.
Al met al geslaagd en gezellig. Toch voel ik me er niet helemaal OK over. Ik ben zo bezig met het perfect plannen van zo'n festijn, dat ik er niet echt van kan genieten als het zover is. Ik ben voornamelijk bezig met of iedereen wel genoeg en leuke kado's krijgt, of het niet te snel of te langzaam gaat. Of R niet wat moet worden afgeremd in het uitpakken van K's kadootjes. Of K niet zijn net nieuwe pyamaatje onderspuugt met chocola. Ik word echt een controlfreak, alleen maar bezig met voorbereiden en managen ipv beleven. Niet OK. Komend Weert-weekend ga ik niet tot zo'n projectje maken, heb ik bedacht. Geen enorme hoeveelheden voedsel inslaan vantevoren. Niet tig backup-activeiten klaar hebben voor de kinderen. We zien wel, en we moeten het maar samen oplossen daar. Ook een beetje op anderen durven leunen. En een beetje loslaten.

No comments: