Tuesday, April 25, 2006

Fablab.nl

In januari schreef ik er al over: Fablabs. Een set van 4 machines van bij elkaar rond de 20000 dollar, waarmee je 'almost anything' kan maken. Ik ben sindsdien gefascineerd door het idee en probeer manieren te verzinnen om een Fablab in Nederland van de grond te krijgen. Een ding is me duidelijk. Ik kan het niet alleen doen. Nog afgezien van de kosten is het te groot om zelf van de grond te tillen.
Vandaag lunch-meeting gehad met Frank Oxener. Hij heeft het domein fablab.nl geregistreerd. Daar kwam ik achter, en ik stuurde hem een mailtje of dat met het concept van Neil Gershenfeld te maken had. Dat had het en we besloten onze fascinatie voor dat concept eens samen te bespreken.
Het was erg inspirerend het idee met iemand te bespreken die er ook enthousiast voor is. Hij zag ook het educatieve nut, vooral ook door de vorm: leren door te doen, die het concept mogelijk maakt.
We gaan nu samen op fablab.nl een fab-blog starten om daarmee wellicht meer mensen te betrekken bij het idee, en zo weer een stapje verder te komen. To be continued...

No comments: