Sunday, May 14, 2006

15 jaar!

Zo, lekker weekendje weg geweest met Johan, omdat we morgen 15 jaar bij elkaar zijn. Was erg gezellig. We zijn in Wijk aan Zee geweest, hotelletje in de duinen. Lekker getoerd en weinig plannen gehad. Alsof we in een soort heel aangenaam tijdsvacuum zaten, per minuut leefden, slenterend, kletsend, af en toe ergens een versnapering nuttigend, waardoor het een eindeloos weekend leek. Helaas was het wel weer veel te snel voorbij natuurlijk, maar het weerzien met de kindertjes die bij mijn ouders hadden gelogeerd, was ook fijn.
We hebben elkaar veel voorgelezen uit 'Het Goede Leven' van Jay McInerney. Mooi boek, over New York net na de 9/11 aanslagen. De hoofdpersonen worden verliefd op elkaar en de vrouw beschrijft haar gevoel aan de hand van een stuk van Plato. Dat mensen eerst hermafrodiet zijn geweest en dat ze toen in tweeen zijn gehakt, in mannen en vrouwen, en dat er voor iedereen dus een 'wederhelft' rondloopt, 1 ware, die weer 1 maakt van 2 mensen. Dat gevoel heb ik met Johan ook. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand anders zou zijn, die me beter begrijpt, me beter aanvoelt dan hij. We passen gewoon bij elkaar. Ik had vroeger nooit gedacht dat ik zo'n leuk vriendje op de kop zou kunnen tikken. Ik had gedacht dat ik toch wel grote compromissen zou moeten gaan sluiten. En nu al 15 jaar samen met Johan!

No comments: