Monday, June 26, 2006

FabLab forum dag 1

Eerste dag Fab Forum was helemaal geweldig! Vliegtuigreis was redelijk, ondanks een buurman die elke 10 minuten zijn elleboog in mijn middel prikte. Gelukkig was de transfer vanaf het vliegveld probleemloos. Het hotel is ongelofelijk, ik heb nog nooit zo'n grote hotelkamer gezien, en ik kijk uit op een weitje met een impala-achtig beest. Verder hebben ze er leeuwen en hyena's, ik hoop niet in datzelfde weitje.
Vervolgens werd ik naar het Fablab Forum vervoerd, waar ik binnen liep in het laatste restje van de introductie van Neil Gershenfeld. Het was onwerkelijk om hem ineens in het echt te zien. Ik had dat eigenlijk pas donderdag (symposium) verwacht. Maar hij runt het hele forum, doet alle gezamelijke meetings etc. Verder lopen er allemaal mensen rond uit het FAB boek, of uit de lezingen die ik erover beluisterd heb. Heel vreemd, en supergaaf. Erg slimme mensen hier allemaal, ik voel me nogal een broekkie. Maar ik laat me daardoor niet uit het veld slaan, en vertel mijn verhaal, en stel mijn vragen.
Vanmiddag een introductie gehad op 1 van de fablab machines, de vinyl cutter. Heb een sticker van koper gemaakt en op mijn laptop geplakt. Morgen gaan we de laser cutter doen, en printplaatjes maken, geloof ik. De organisatie is nogal warrig, maar uiteindelijk wel goed.
Maar ik vind het allemaal fantastisch, het congres incl. lunch en dinner is bovendien gratis. Ik ben wel benieuwd wie dat dan eigenlijk betaald. Ik denk CSIR, het Zuid-Afrikaanse overheidsbedrijf dat dit host. Maar misschien betaalt MIT ook wel mee.
Ben nu wel redelijk bekaf, denk dat ik het niet te laat maak met de fablab-jamsessie vanavond.

No comments: