Tuesday, December 06, 2005

Boeken verkoop (1)

Ik heb mijn boekenkasten uitgemest. Meer dan 3 kisten afgedankte boeken, verouderd, saai, krijgertjes of miskopen, of gewoon niet de moeite waard om te herlezen. Maar wat ermee te doen? Mijn eerste gedachte was: naar de Slegte, dan ben ik er in een keer vanaf. Maar ik weet dat je er daar niet veel voor krijgt. Toen dacht ik, waarom niet via marktplaats verkopen. Maar ik heb het idee dat boeken via marktplaats niet zo goed loopt. Als je naar de lijsten aangeboden boeken kijkt, kan je zien dat er nauwelijks zelfs maar naar de advertenties gekeken wordt. Daarna bij Ebay bekeken, maar dat is eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen streekromans en verzamelaarsitems lijken het daar een beetje te doen. Het is ook niet zo aantrekkelijk uitgestald. Je kan alleen zoeken op trefwoorden en een hele grove indeling op categorie. Ik heb zelf ook niet de neiging om op die manier boeken te gaan kopen. Ik koop en browse wel veel via Amazon. En daar hebben ze dus ook een tweedehands boeken service. Bij elke boekbeschrijving staat een lijstje van tweedehands aanbiedingen van dat boek. Dan wordt het natuurlijk wel aantrekkelijk. Het boek dat je wil hebben, dat je van plan was nieuw te kopen, staat daar tweedehands aangeboden voor een veel lagere prijs! Een tijd geleden had ik die optie al verkend, maar toen moest je in de USA wonen om te mogen verkopen. Het lijkt erop of het nu ook in Europa kan, via Amazon.co.uk. Ik ga het onderzoeken...

No comments: